JOACA SI CREATIVITATEA DINCOLO DE METODELE TRADITIONALE

Încurajăm cultivarea creativității dincolo de metodele tradiționale și credem cu tărie că micuții învață testând, observând și bineînțeles, jucându-se!
De asemenea, folosim puține jucării tradiționale și multe materiale nestructurate, iar propunerile noastre se bazează pe oferirea de materiale pentru manipulare, experimentare și interacțiune, favorizând creativitatea liberă și învățarea prin descoperire.
Știm că prin joc, cei mici creează relații cu ceilalți, se cunosc pe ei înșiși și lumea din jurul lor, iar pentru a-și putea dezvolta propriile interese, ne străduim să pregătim activități în care cei mici sunt adevărații protagoniști. Rolul nostru ca educatori rămâne de a fi un partener de învățare, iar provocările pe care le oferim se nasc din observarea micuților, a modului în care este jocul lor, a momentului evolutiv în care sunt, ce fac cu diverse obiecte și cum se raportează la ele. Adunând aceste informații, reflectăm și ne gândim ce să oferim în continuare, astfel încât să poată răspunde nevoilor reale ale copiilor.
În etapa 0-3 ani este deosebit de relevant să se țină cont de nevoile autentice ale celor mici. Pentru a-i însoți și pentru a le stimula dezvoltarea, activitățile îngrădite nu pot sta la baza propunerilor educaționale cu care empatizăm noi. Neuroștiințele ne arată cum micuții învață prin mișcare. Astfel, nu trebuie să petreacă multe ore pe scaune, făcând fișe. Din contră, însuși mișcarea e învățare!
Mai mult, în această etapă, copiii încep să descopere și să cunoască lumea. Înainte de a înțelege anumite activități care implică fișe și alte materiale, trebuie să înțeleagă realitatea care îi înconjoară. De exemplu, pentru a înțelege ce este ploaia, în loc să coloreze în contur picături albastre pe o foaie de hârtie, intrarea în contact direct cu ea poate fi o modalitate mult mai eficientă de învățare. Sub un nor de ploaie, un copil poate fi atent la dimensiunea picăturilor, altul poate fi interesat de senzația apei, un altul poate observa cum se formează bălțile etc.
De asemenea, nu putem uita că o parte din învățarea cu care se confruntă copiii când sunt ceva mai mari se bazează pe experiențele pe care le adaugă înainte de vârsta de 3 ani. Un bun exemplu în acest sens îl constituie relația importantă dintre motricitate și alfabetizare. Înainte de a fi pregătit să recunoască literele și să le reproducă, copilul trebuie să lucreze la forță, coordonare, strângere, echilibru…
…și exemplele pot continua 🙂
Practic, creierul copiilor învață din ceea ce îi trezește emoții, iar entuziasmul este un motor emoțional pentru a-i conduce spre cunoaștere, motiv pentru care la Kiddo Care căutăm mereu să oferim micuților noștri oportunități care să le stârnească entuziasmul, să le provoace creativitatea și să le ghideze jocul.