Alexandra Cioban

Am studiat psihologia atât la nivel licență, cât și masterat, dar pentru că mă pasionează copilăria timpurie și îmi place să știu mereu ce nu știu, am descis să investesc parte din timpul meu pentru a acumula noi cunoștințe care să mă ajute să înțeleg educația încă din primele luni de viață. Așa am ajuns să mă formez în Disciplină Pozitivă, fapt ce mi-a permis să descopăr aspecte din educație pe care nu le cunoșteam și care acum sunt ghidul meu în momentul în care sunt „adultul care educă”.

Cred cu tărie că emoțiile „sunt busola” cu care navigăm prin viață și ele ne determină sănătatea emoțională, mentală, dar și fizică, și că „arhitectura” creierului este creonată de experiențele noastre timpurii, stabilindu-ne fie o bază solidă, fie una fragilă. Astfel, sub umbrela educației pozitive și a neuroștințelor, mă strădui în fiecare zi să aplic cu cei mici și să transmit celor mari, nevoia de a învăța să gestionăm emoțiile încă din copilăria timpurie. Mai cred și că noi, educatorii, cu atât mai mult cei de bebeluși, avem în mâinile noastre posibilitatea de a face lumea aceasta un strop mai bună. Le sunt recunoscătoare celor mici pentru acest lucru și le promit că voi avea „grijă” de copilăria timpurie, amintindu-mi mereu de faptul că „Mulți oameni mici, făcând multe lucruri mici în locurile lor mici, pot schimba lumea!”(Eduardo Galeano)